Veel gestelde vragen

Hieronder vind je antwoord op vragen over:

  • Covid-19
  • Algemeen
  • Proefles
  • Lidmaatschappen
  • Faciliteiten
  • Trainingen

Covid-19

Naast koelen verversen wij de sportruimte constant met verse buitenlucht en zuigen ‘oude’ lucht af. Ondanks dat het nieuwe coronavirus nog een vrij nieuw virus is waarvan nog lang niet alles bekend is, weten we dat andere mensen vooral via de wat grotere druppels besmet worden. De grote druppels komen niet zo ver (zelden verder dan 1,5 meter), dus probeer te allen tijde die afstand tot elkaar te bewaren ook in de (wandel)gang en kleedkamers. De rol van aerosole verspreiding (kleine druppeltjes die in de lucht blijven hangen) is nog altijd onduidelijk. Het RIVM geeft echter aan dat mochten ze een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. Het beeld van de verspreiding van het coronavirus is hetzelfde als dat van andere virussen die door grote druppels worden overgedragen.
We verzoeken je bij aankomst je fietskleding al onder je kleding te dragen en kleedkamers alleen te gebruiken om spullen achter te laten. Douches kunnen niet worden gebruikt.
Het dragen van een mondkapje in de wandelgangen en kleedkamers is verplicht (tijdens de trainingen kun je deze af doen).
- Alle fietsen staan op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar - Er zit 15 minuten tussen iedere training - De nieuwe groep wordt pas binnen gelaten als de voorgaande groep naar buiten is vertrokken - Afstand houden in de ontvangstruimtes en kleedkamers verplicht - De nieuwe groep wordt op zijn vroegst 5 minuten van tevoren binnen gelaten en dient tot die tijd buiten te wachten (dus ook als het regent). - Iedereen desinfecteert zijn/haar handen bij binnenkomst - De trainers lopen niet rond en houden constant minimaal anderhalve meter afstand en dragen een mondkapje in de wandelgangen - Iedere sporter wordt gevraagd zijn/ haar eigen fiets en leen-schoenen na gebruik grondig te reinigen en desinfecteren. Iedere fiets heeft zijn eigen schoonmaak kit - Napraten mag, maar alleen buiten
Ja. Heb je een jaarlidmaatschap en heb je ervoor gekozen om de maanden dat wij gesloten zijn/waren niet door te betalen, dan worden deze maanden aan het einde van het contract eraan vast geplakt. Heb je doorbetaald, dan is dat niet het geval. Voor een maandlidmaatschap geldt dat deze maandelijks opzegbaar is met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Voor een jaarlidmaatschap is dat het geval na 12 betaalde termijnen.

Algemeen

Wattworks is toegankelijk voor iedereen en alle niveaus. Of je nu traint voor een doel, af wilt vallen of fit moet zijn voor je werk, wij geloven er heilig in dat iedereen voordeel zal hebben van fietsen! Door onze coaching haal je het maximale resultaat uit elke training. De fiets is in onze ogen de ideale tool om fit, gezond en gelukkig te kunnen zijn.
Ons team van trainers heeft 1 ding gemeen: Passie voor de fiets en passie om mensen verder te helpen met onze kennis van fietsen en fit zijn. Alle trainers hebben een achtergrond in de (top)sport en/of bewegingswetenschappen, maar niet alle trainers hebben de fiets direct als hoofddoel. Het team bestaat uit triatleten, hardlopers, wielrenners, fietsliefhebbers, dansers en roeiers. Maak kennis met het hele team! > wattworks.nl/about
Iedereen kan de training doen op zijn/haar eigen niveau! De fiets regelt aan de hand van je power score de intensiteit van de training. De trainer zal je helpen deze waarde de eerste keer in te schatten.
Op al onze fietsen zitten Shimano SPD-SL pedalen (driehoekige plaatjes van Shimano met meestal gele voetjes). Schoenen kunnen bij ons geleend worden. Je bent ook welkom op je eigen schoenen, mits deze schoon zijn.
Dat kan! Je kunt zelf in de Wattworks App de andere locatie toevoegen. Ga onder het tabblad 'Home' naar de twee pijltjes rechtsboven in de app. Klik vervolgens op '+' en zoek naar de andere locatie; 'Wattworks Haarlem' of 'Wattworks Amsterdam'. Deze kun je nu toevoegen. Via de app is het op deze manier mogelijk om tussen beiden locaties te switchen.

Proefles

De CleverCycling CC45 is de beste training voor een proefles. Tijdens deze trainingen ligt de focus op een goede allround fietstraining met voldoende afwisseling en vooral ook fun!
Om goed voorbereid je proefles te starten is het handig om de volgende dingen mee te nemen: - Comfortabele sportkleding of fietskleding - Handdoekje - Bidon/waterfles - Fietsschoenen met SPD-SL. Heb je geen fietsschoenen? Je kunt altijd schoenen lenen in alle maten! Meer informatie over de eerste training vindt je hier
Zeker! Heb je je aangemeld voor een proefles, maar wil je toch een andere datum pakken voor je eerste training, verplaats je training dan naar de gewenste datum op dezelfde manier als je de proefles hebt ingeboekt. Je kunt tot 4 uur van tevoren uitschrijven.

Lidmaatschappen

Je kunt bij Wattworks sporten met een maandelijks of jaarlijks lidmaatschap en/of een strippenkaart met losse strippen. Kies hieronder op welke locatie je wilt sporten. Bekijk hiereen overzicht van onze lidmaatschappen
Je kunt op iedere dag van de maand je lidmaatschap of strippenkaart starten. Zo kun je direct beginnen met sporten zodra je je inschrijft. Omdat de lidmaatschappen van de eerste tot de laatste van de maand lopen, betaal je de eerste maand een pro rato bedrag voor de resterende dagen.
Als je besluit je in te schrijven heb je een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Zie ook de algemene voorwaarden.
Je mag je jaarlijks lidmaatschap een keer per jaar tijdelijk pauzeren zonder opgaaf van reden waardoor je niet betaalt voor diensten wanneer je daar geen gebruik van kunt maken. Dit kan voor een minimale periode van 7 dagen en een maximale periode van 14 dagen. NB. Mocht je je lidmaatschap hebben opgezegd, dan is pauzeren gedurende de laatste maand geen optie. Indien je als gevolg van een zwangerschap, blessure of ziekte langer dan één volledige kalendermaand niet gebruik kan maken van onze faciliteiten is het mogelijk het lidmaatschap tijdelijk te pauzeren, uitsluitend op vertoon van medische verklaring van een arts (bij blessure en ziekte). Het lidmaatschap kan voor maximaal 6 maanden worden gepauzeerd. We pauzeren niet met terugwerkende kracht.
Uitschrijven kan via de website, als je inlogt, of gewoon met je WATTWORKS app: - Website: log in, ga naar informatie clubaccount > producten > lidmaatschappen en klik op status - Wattworks App: mijn credits > producten > lidmaatschappen en klik op status Het is belangrijk dat je een bevestigingsmail ontvangt.
Je kunt bij WATTWORKS kiezen voor lidmaatschappen van verschillende duur. - Jaarlijkse lidmaatschap is na 12 maanden maandelijks opzegbaar - Maandelijkse lidmaatschap is maandelijks opzegbaar - 10 strippenkaart is 6 maanden geldig - 5 strippenkaart is 2 maanden geldig
We hanteren een opzegtermijn van één kalendermaand. Dit betekent dat het contract eindigt op de laatste dag van de volgende maand. Het maakt niet uit of je opzegt aan het begin van de maand of het einde van de maand. De opzegtermijn gaat in op de 1e van de maand die volgt op je opzegging. Een voorbeeld: als je 15 oktober opzegt dan begint je opzeg pas te lopen op 1 november en stopt het contract dus op 30 november.
Je voldoet jouw lidmaatschap per periode via automatische incasso. De eerste termijn kun je kiezen tussen direct betalen of automatisch incasseren. Een strippenkaart betaal je in een keer via iDeal.
Het is mogelijk een lidmaatschap te upgraden. Voor de maandelijkse lidmaatschappen geldt een minimale upgrade termijn van 3 maanden van 5x per maand naar onbeperkt sporten, tenzij het lidmaatschap eerder wordt beëindigd. Wil je een jaarlidmaatschap tijdelijk upgraden van 5x per maand naar onbeperkt, dan betaal je (minimaal 3 maanden) de prijs van onbeperkt sporten in het maand lidmaatschap. Na 3 maanden kun je de upgrade maandelijks per de 1e van de volgende maand opzeggen en weer terug naar het 5x per maand lidmaatschap. Je kunt je jaarlidmaatschap ook definitief upgraden naar onbeperkt, dit betekent dat de datum van de upgrade geldt als nieuwe startdatum van je (nieuwe) jaarlidmaatschap.

Faciliteiten

Er zijn bij Wattworks kluisjes aanwezig in de dames- en herenkleedkamer.
Zeker! Onze leden bieden we gratis koffie, thee en fruit aan. Daarnaast is het mogelijk koude drankjes en energie repen bij ons te kopen.
Er is een dames- en herenkleedkamer die beiden zijn voorzien van douches.

Trainingen

Je kunt je trainingen inplannen via ons rooster op de website of in de Wattworks app.
Als je een plek voor een training hebt gereserveerd maar je wilt deze toch annuleren, kan dat via de WATTWORKS app of online via het rooster op deze site. Het kosteloos afmelden van een gereserveerde training moet minimaal 4 uur van tevoren.
CC45 CleverCycling: Tijdens deze training ligt de focus op een goede allround fietstraining met voldoende afwisseling en vooral ook fun! (Entry level) Climb: een klimtraining waarin een fietsparcours met variërende helling wordt afgelegd en waarin je zelf kunt schakelen om de intensiteit te reguleren. (Advance level) Power: De Power is de meest effectieve training gericht op maximaal presteren en het verbeteren van VO2max en anaerobe capaciteit door maximale intervallen (in Z5). (Advance level) Block: De Block is de meest effectieve training gericht op maximaal presteren en het verbeteren van duurvermogen en FTP door maximale lange intervallen (in Z3/4). (Advance level) Bootcamp: De Bootcamp is een combinatie van fietsen en krachttraining met je eigen lichaamsgewicht (of een klein gewichtje). Hiermee is het een afwisselende workout waarbij je zowel je uithoudingsvermogen als je kracht en stabiliteit in je bovenlichaam vergroot. (Entry level) Endurance: De Endurance(/Fatburner) training is een langere training in Z2/Z3 gericht op het verbeteren van je duurvermogen en het verbranden van vet. Deze training is een aanvulling op de andere trainingen omdat deze minder impact heeft op je lichaam en je hem dus naast de intensievere training als extra training kunt doen. Kun je maar een keer in de week trainen, kies dan voor een van bovenstaande alternatieven. (Advance level) Cyclegym: De Open Gym/ vrije training zijn tijdsblokken waarin jij zelf individueel aan de slag kunt met je eigen fiets en/of krachttraining. Je kunt bijvoorbeeld makkelijk een nulmeting doen op deze momenten, maar ook een uurtje lostrappen, core stability training en (binnenkort) aan de slag met onze trainingen op Zwift. (Individueel) Krachttraining: Deze training is gericht op het verbeteren van je stabiliteit, balans, kracht, uithoudingsvermogen en mobiliteit. We doen m buiten in het Westerpark.