Veel Gestelde Vragen

Hieronder vind je antwoord op vragen over:

  • Algemeen
  • Proefles
  • Lidmaatschappen
  • Faciliteiten
  • Trainingen

Algemeen

Wattworks is toegankelijk voor iedereen en alle niveaus. Of je nu traint voor een doel, af wilt vallen of fit moet zijn voor je werk, wij geloven er heilig in dat iedereen voordeel zal hebben van fietsen! Door onze coaching haal je het maximale resultaat uit elke training. De fiets is in onze ogen de ideale tool om fit, gezond en gelukkig te kunnen zijn.
Ons team van trainers heeft 1 ding gemeen: Passie voor de fiets en passie om mensen verder te helpen met onze kennis van fietsen en fit zijn. Alle trainers hebben een achtergrond in de (top)sport en/of bewegingswetenschappen, maar niet alle trainers hebben de fiets direct als hoofddoel. Het team bestaat uit triatleten, hardlopers, wielrenners, fietsliefhebbers, dansers en roeiers. Maak kennis met het hele team! > wattworks.nl/over-ons
Wees niet bang dat het te moeilijk is, iedereen kan de training doen op zijn eigen niveau! De fiets regelt aan de hand van je power score de intensiteit van de training. Bereken je Powerscore hier: wattworks.nl/powerscore
Op al onze fietsen zitten Shimano SPD-SL pedalen (driehoekige plaatjes van Shimano met meestal gele voetjes). Schoenen kunnen bij ons geleend worden. Je bent ook welkom op je eigen schoenen, mits deze schoon zijn.
Dat kan! Je kunt zelf in de WATTWORKS App tussen beiden locaties schakelen. Klik links bovenin op de locaties en switch tussen Haarlem/Amsterdam. Via de app is het op deze manier mogelijk om tussen beiden locaties te switchen.

Proefles

De CleverCycling CC45 is de beste training voor een proefles. Tijdens deze trainingen ligt de focus op een goede allround fietstraining met voldoende afwisseling en vooral ook fun!
Om goed voorbereid je proefles te starten is het handig om de volgende dingen mee te nemen: - Comfortabele sportkleding of fietskleding - Handdoekje - Bidon/waterfles - Fietsschoenen met SPD-SL. Heb je geen fietsschoenen? Je kunt altijd schoenen lenen in alle maten! Meer informatie over de eerste training vindt je hier: wattworks.nl/eerstetraining
Zeker! Heb je je aangemeld voor een proefles, maar wil je toch een andere datum pakken voor je eerste training, verplaats je training dan naar de gewenste datum op dezelfde manier als je de proefles hebt ingeboekt. Je kunt tot 4 uur van tevoren uitschrijven.

Lidmaatschappen

Je mag je jaarlijks lidmaatschap tijdelijk pauzeren zonder opgaaf van reden waardoor je niet betaalt voor diensten wanneer je daar geen gebruik van kunt maken. Dit kan voor een minimale periode van 7 dagen en een maximale periode van 14 dagen. NB. Mocht je je lidmaatschap hebben opgezegd, dan is pauzeren gedurende de laatste maand geen optie. Indien je als gevolg van een zwangerschap, blessure of ziekte langer dan één volledige kalendermaand niet gebruik kan maken van onze faciliteiten is het mogelijk het lidmaatschap tijdelijk te pauzeren, uitsluitend op vertoon van medische verklaring van een arts (bij blessure en ziekte). Het lidmaatschap kan voor maximaal 6 maanden worden gepauzeerd. We pauzeren niet met terugwerkende kracht.
Je kunt bij Wattworks sporten met een maandelijks of jaarlijks lidmaatschap of een strippenkaart met losse strippen.
Je kunt op iedere dag van de maand je lidmaatschap of strippenkaart starten. Zo kun je direct beginnen met sporten zodra je je inschrijft. Omdat de lidmaatschappen van de eerste tot de laatste van de maand lopen, betaal je de eerste maand een pro rato bedrag voor de resterende dagen.
Als je besluit je in te schrijven heb je een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.
Uitschrijven kan door een mail te sturen naar info@wattworks.nl
Je kunt bij WATTWORKS kiezen voor lidmaatschappen van verschillende duur. - Jaarlijkse lidmaatschap is na 12 maanden maandelijks opzegbaar - Maandelijkse lidmaatschap is maandelijks opzegbaar - 10 strippenkaart is 6 maanden geldig - 5 strippenkaart is 2 maanden geldig
We hanteren een opzegtermijn van één kalendermaand. Dit betekent dat het contract eindigt op de laatste dag van de volgende maand. Het maakt niet uit of je opzegt aan het begin van de maand of het einde van de maand. De opzegtermijn gaat in op de 1e van de maand die volgt op je opzegging. Een voorbeeld: als je 15 oktober opzegt dan begint je opzeg pas te lopen op 1 november en stopt het contract dus op 30 november.
Je voldoet jouw lidmaatschap per periode via automatische incasso. De eerste termijn kun je kiezen tussen direct betalen of automatisch incasseren. Een strippenkaart betaal je in een keer via iDeal.
Het is mogelijk een lidmaatschap te upgraden. Voor de maandelijkse lidmaatschappen geldt een minimale upgrade termijn van 3 maanden van 5x per maand naar onbeperkt sporten, tenzij het lidmaatschap eerder wordt beëindigd. Wil je een jaarlidmaatschap tijdelijk upgraden van 5x per maand naar onbeperkt, dan betaal je (minimaal 3 maanden) de prijs van onbeperkt sporten in het maand lidmaatschap. Na 3 maanden kun je de upgrade maandelijks per de 1e van de volgende maand opzeggen en weer terug naar het 5x per maand lidmaatschap. Je kunt je jaarlidmaatschap ook definitief upgraden naar onbeperkt, dit betekent dat de datum van de upgrade geldt als nieuwe startdatum van je (nieuwe) jaarlidmaatschap. Downgraden is mogelijk in het geval van een maandelijks lidmaatschap per de eerste van de volgende maand en voor een minimale termijn van 3 maanden.

Faciliteiten

Er zijn bij Wattworks kluisjes aanwezig in de dames- en herenkleedkamer.
Zeker! Onze leden bieden we gratis koffie, thee en fruit aan. Daarnaast is het mogelijk koude drankjes en energie repen bij ons te kopen.
Er is een dames- en herenkleedkamer die beiden zijn voorzien van douches.

Trainingen

Je kunt je trainingen inplannen via ons rooster op de website of in de Wattworks app.
Als je een plek voor een training hebt gereserveerd maar je wilt deze toch annuleren, kan dat via de WATTWORKS app of online via het rooster op deze site. Het kosteloos afmelden van een gereserveerde training moet minimaal 4 uur van tevoren.
CC45 Clever Cycling: In deze allround training van 45 minuten train je zo efficiënt mogelijk waarbij geen enkele zone wordt overgeslagen. Een intensieve training met veel afwisseling en plezier. (Entry level) Climb: Train op een virtueel parcours! Je gaat op in de beleving van het klimmen en dalen waarbij je zelf schakelt. Met een focus op lagere RPM en het aanvallen van korte en langere hellingen. Uiteraard om jou zo goed mogelijk voor te bereiden op een échte beklimming. (Advance level) Power: Onze HIIT training van 60 minuten lang met korte intervallen gericht op het verbeteren van krachtsinspanningen in de hoogste zones. Dit is, samen met de Block60, onze meest effectieve training. De interval series worden meerdere malen herhaald en zijn zwaarder dan bij alle andere trainingen. (Advance level) Block: Hier geef je jouw duurvermogen een boost. Ideaal voor de serieuzere fietser, tijdrijder, triatleet, hardloper en zeker ook om je prestatie op een lange klim te verbeteren. Tijdens deze training ligt de focus op blokken van 4 minuten of langer in zone 3 of 4. Alles is erop gericht om jou op de lange duur sterker en sneller te maken. (Advance level) Bootcamp: De Bootcamp is een combinatie van fietsen en krachttraining met je eigen lichaamsgewicht (of een klein gewichtje). Hiermee is het een afwisselende workout waarbij je zowel je uithoudingsvermogen als je kracht en stabiliteit in je bovenlichaam vergroot. (Entry level) Endurance: De Endurance75 training is een langere training op gematigde intensiteit. Inspanningen in zone 2 en 3 stimuleren je efficiëntie op lange duur en vetverbranding te stimuleren. De intensiteit ligt lager dan bij onze andere trainingen en is ideaal als aanvullende training, maar ook als je het iets rustiger aan wilt/ moet doen. OpenGym: De Open Gym/ vrije training zijn tijdsblokken waarin jij zelf individueel aan de slag kunt met je eigen fiets en/of krachttraining. Je kunt bijvoorbeeld makkelijk een nulmeting doen op deze momenten, maar ook een uurtje lostrappen, core stability training en (binnenkort) aan de slag met onze trainingen op Zwift. (Individueel) Krachttraining: Deze training is gericht op het verbeteren van je stabiliteit, balans, kracht, uithoudingsvermogen en mobiliteit. We doen m buiten in het Westerpark.